ثبت‌نام / ورود
ثبت‌نام / ورود

برای برند خود یک کاراکتر جذاب ایجاد کنید

برای برند خود یک کاراکتر جذاب ایجاد کنید
کاراکتر نوع خاصی از نمادهای برند است که معمولا یک انسان یا موجودی برگرفته از یک زندگی واقعی است. البته در مواردی می تواند موجودی خیالی باشد که به آن شخصیت انسانی داده ایم. از میمون چی توز و آدمک شیبا گرفته تا خرگوش های دوراسل، همگی کاراکترهای برندها هستند.

این عنصر به این دلیل که اغلب تصویر جذاب، رنگارنگ و سرگرم کننده ای دارد، می تواند به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب کند و در ایجاد آگاهی از برند نقش مهمی داشته باشد. برندها برای بیان مفرح آنچه قصد انتقال آن را دارند، از این کاراکترها استفاده می کنند.
استفاده از کاراکترهای برخوردار از ویژگی های انسانی، موجب افزایش میزان محبوبیت برند و شناسایی آن به عنوان برندی سرگرم کننده و جالب نزد مصرف کنندگان می شود. علاوه بر آن، برقراری ارتباط با برندهایی که کاراکتر جذاب دارند راحت تر است.
کاراکترهای مشهور اغلب به قدری ارزشمند می شوند که شرکت ها می توانند با اعطای لیسانس بهره برداری از آن ها، درآمدهای سریع و بی دردسری برای خود ایجاد کنند و با استفاده درست از این کاراکترها، میزان مواجهه مشتری ها با برند خود را افزایش داده و بر ارزش ویژه برند بیفزایند.
حواستان باشد که کاراکتر نباید آنقدر جذاب باشد که حتی برند شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. البته نه این که از جذابیت آن بکاهید، بلکه باید برندی بسازید که قدرتمندتر از کاراکتر شما باشد.
کاراکترها با تعریف قصه های سرگرم کننده و تهییج مخاطبان، برند را در ذهن مشتری ها حک و بین دنیای بازاریابی و سرگرمی ارتباط ایجاد  می کنند.
برخی از رموز مدیریت کاراکترهای برند عبارت است از:
  1. از صفات انسانی برای مدیریت کاراکتر خود استفاده کنید. ویژگی ها و صفات انسانی جذاب هستند. زمانی که M&M با طراحی کاراکتر شبیه به چهره انسان، برند خود را معرفی کرد و از ویژگی ها و خصوصیات انسانی در توصیف و نمایش آن استفاده کرد، به موفقیت بزرگی دست یافت.
  2. داستان پردازی کنید. برای تکمیل چهره کاراکتر از سناریوهایی کامل و مملو از جزئیات استفاده کنید. این امر موجب می شود که کاراکتر شما در طول زمان در ذهن مشتری ها باقی مانده و با آن ها ارتباط برقرار سازد.
  3. از طراحی کاراکترهای آسیب پذیر نهراسید. می توانید کاراکتر مکملی ایجاد کنید که در تعامل با کاراکتر اول او را تکمیل و از سوی دیگر موقعیت های طنز و مفرح هم ایجاد کند.
  4. به بلندمدت بیندیشید. بعضی از کاراکترها دهه ها فعال هستند. کاراکترها را سریع کنار نگذارید، مشتریان به کاراکترها دلبسته می شوند و این می تواند روی کسب و کار شما اثر مثبت داشته باشد. اما حذف کاراکتری که مردم دوستش دارند، آن ها را ناراحت می کند.
  5. زیاده روی نکنید. حواستان باشد که از محبوبیت کاراکترتان بیش از حد استفاده نکنید. اجازه دهید مخاطبان مشتاق دیدن آن ها باشند نه این که از دیدنشان دلزده شوند. ضمنا تعداد کاراکترها را محدود نگه دارید و بیشتر روی کارایی آن ها متمرکز شوید.
برای کسب اطمینان از ایجاد ارزش افزوده توسط کاراکتر برند در بلند مدت شرکت باید قبل از طراحی و انتخاب سناریو، پاسخ این پرسش­ها را برای خود بیابد: قصه اصلی ما چیست؟ چه ویژگی ها و چه نقاط ضعف و تضادهایی باید در این کاراکتر وجود داشته باشد تا بتواند ارتباط عمیق و درونی با برند پیدا کند؟ سناریوی تبلیغ چه واقعیت های انسانی را نشان می دهد که می تواند مخاطب را مجذوب خود سازد؟
برای نتیجه گیری بهتر کاراکترها باید مستقل از محصول و به خودی خود برای مشتری جذاب باشند. مشتری­ها بیشتر با کاراکترهایی ارتباط برقرار می کنند که به زندگی آن ها نزدیک­تر هستند.

0 دیدگاه:

captcha
انصراف از پاسخ دادن

پیوندهای مهم

© کلیه حقوق اين پورتال متعلق است به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

می‌باشد.