ثبت‌نام / ورود
ثبت‌نام / ورود

برای مشتری هایتان داستان بگویید

برای مشتری هایتان داستان بگویید
مردم معمولا داستان را دوست دارند. واقعی یا تخیلی بودن آن مهم نیست، همین که جذاب باشد، کافی است تا روی شنونده یا خواننده تاثیر بگذارد. بازاریابان هم با بهره گیری از همین مزیت، تلاش می کنند تا داستان ساز و داستان گویی خبره و ماهر باشند، نه به خاطر اهمیت ادبیات، بلکه برای افزایش فروش!

امیر انصاری، مترجم کتاب «روش جست‌وجوی نیروهای بالقوه، فروش و ساخت کسب ‌وکار بازاریابی شبکه‌ای به کمک داستان‌ ها» در مقدمه این اثر می گوید:
داستان ها اعتیادآورند. ذهن انسان به گونه ای ساخته شده است که قصه ها را مجسم کند و به خاطر آورد. بنابراین اگر مایل به برقراری روابط موثر هستید، برای انتقال پیام خود از قصه و داستان استفاده کنید. استفاده از قصه و داستان کمک می کند پیام شما بهتر، سریع تر و راحت تر به مخاطبان هدف منتقل شود. افراد از معرفی و ارائه متنفرند، ولی علاقه زیادی به داستان ها و قصه های شما دارند. آن ها معرفی ها و ارائه های بسیاری را در گذشته شنیده اند و دیگر از آن ها خسته شده اند. اما شنیدن یک داستان همیشه فرق می کند. در این باره فکر کنید: وقتی در کنار کسی که داستانی را تعریف می کند قرار دارید، آیا ضمیر ناخودآگاه شما فرمان نمی دهد که توقف کنید و به آن داستان گوش فرا دهید؟ حتماً علاقه دارید تا انتهای داستان را بشنوید، چون ضمیر ناخودآگاه از قصه ناتمام خوشش نمی آید. وقتی داستانی را تعریف می کنید، افراد در داستان شما شریک می شوند و آنچه را شما می بینید، به سرعت می بینند. مگر چیزی غیر از این می خواهید؟ 
از داستان ها می توان برای جلب توجه افراد، پاسخ به انتقادات، تحریک و ترغیب مشتریان آتی و آموزش توزیع کنندگان پیرامون اصول مهم کسب وکار به شکلی لذت بخش و غیرتهدیدآمیز استفاده کرد. سعی کنید کسب وکار خود را از هرگونه نگرانی و تنش دور کنید و در آن طراوت و نشاط به وجود آورید. صاحبان درآمدهای بالا در بازاریابی شبکه ای، قصه گویان و داستان سرایان زبردستی هستند. آیا فکر نمی کنید بهتر است برای انتقال پیام به مخاطبان هدف، داستان پردازی و داستان سرایی خود را آغاز کنید؟» 
تام شرایتر ملقب به « بیگ ال » نویسنده این کتاب است. او با بیش از ۴۰ سال تجربه در بازاریابی شبکه ای، در کتاب پیش رو داستان های مختلفی را مطرح می کند تا شما را با شیوه  داستان سرایی و بیان قصه ها آشنا سازد. او درباره روش های داستان سرایی چیزی نمی گوید و تنها به بیان داستان ها می پردازد و از شما می خواهد با استفاده از داستان های این کتاب و یا داستان هایی که خودتان در چنته دارید، به جذب افراد به شکلی سرگرم کننده بپردازید. مهم دریافت و درک پیام تحول بخشی است که بیگ ال قصد دارد آن را به شما منتقل کند: «گفتن حقایق بی فایده است، داستان گفتن است که ترغیب می کند.»
نویسنده کتاب درباره داستان گویی می گوید:
  • داستان ها به مقاومت در برابر فروش منجر نمی شوند،
  • داستان ها به آسانی به یاد می مانند،
  • داستان ها مردم را به کنش وا می دارند،
  • مردم طوری برنامه ریزی شده اند که به داستان ها گوش کنند،
  • داستان ها ذهن نیمه خودآگاه نیروی بالقوه را مخاطب قرار می دهند،
  • و شنیدن داستان ها خوشایند است.
اگر بخواهیم حرفه ای تر باشیم، تنها کاری که باید بکنیم این است که معرفی های آکنده از حقایق را متوقف کنیم و صرفاً اطلاعات مان را در قالب داستان بگوییم. به یاد داشته باشید «چیزی که می گوییم اهمیت ندارد، آنچه مردم می شنوند مهم است.»
داستان بهترین راه برای ارتباط با نیروهای بالقوه است. داستان ها سریع و کارآمدند و نیروهای بالقوه سریعاً « متوجه اش » می شوند. در واقع، یک داستان کوتاه و ساده می تواند جایگزینی برای کل جلسه معرفی و ارائه تان باشد.
این کتاب را انتشارات آموخته منتشر کرده است.

0 دیدگاه:

captcha
انصراف از پاسخ دادن

پیوندهای مهم

© کلیه حقوق اين پورتال متعلق است به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

می‌باشد.