ثبت‌نام / ورود
ثبت‌نام / ورود

در اقیانوس آبی شنا کنید

در اقیانوس آبی شنا کنید
اقیانوس آبی در ادبیات حوزه کسب و کار یعنی بازاری بی رقیب و یا دست کم کم رقیب. بیشتر صاحبان و مدیران کسب و کارها دوست دارند رقبای زیادی نداشته باشند، اما نمی توان جلوی شکل گیری و رشد رقبا را گرفت. هر اقیانوس کسب و کاری به طور طبیعی احتمال دارد قرمز شود. اقیانوس قرمز پر از رقیب و رقابت و درگیری است. کتابی که اکنون به شما پیشنهاد می کنیم توصیه هایی برای آبی کردن اقیانوس کسب و کارتان دارد.

دبلیو چان کیم، رنه مایورنیا نویسندگان کتاب «استراتژی اقیانوس آبی، چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنا ندارد» درباره اهمیت آبی بودن اقیانوس کسب و کار می گویند: در هر صنعت یا بخش اقتصادی که باشید، باز هم می توانید با تکیه بر آموزه ها، ابزارها و چارچوب های استراتژی اقیانوس آبی با این دشواری ها روبه رو شوید و از آنها عبور کنید. این استراتژی به شما نشان می دهد که چگونه می توانید خودتان را از اقیانوس سرخ رقابت خونین برهانید و به فضایی بی رقابت از بازار در اقیانوس آبی وارد شوید که مشخصه آن تقاضای جدید و رشد سودآور و پرتوان است.
اما فکر نکنید آبی کردن اقیانوس کسب و کارتان با از بین بردن رقبا انجام می شود. «این کتاب درباره دوستی است، درباره وفاداری، درباره اعتقاد داشتن به یکدیگر.
استراتژی اقیانوس آبی شرکت ها را به چالش می کشد تا از اقیانوس سرخ رقابت خونین بگریزند و فضایی بازاری بی رقیب ایجاد کنند که در آن رقابت معنا ندارد. به جای تقسیم تقاضای موجود- که معمولاً درحال کاهش است- و به جای درجه بندی رقیبان، استراتژی اقیانوس آبی به موضوع بسط تقاضا و گریز از رقابت می پردازد. این کتاب نه تنها شرکت ها را به چالش می کشد، بلکه به آنها نشان می دهد که چگونه می توانند به این هدف برسند. در این راه، ابتدا مجموعه ای از ابزارهای تحلیلی و چارچوب ها را معرفی می کنیم که به شما نشان می دهند چگونه می توانید به صورتی ساختاریافته روی این چالش اقدام کنید و پس از آن اصولی را شرح می دهیم که استراتژی اقیانوس آبی را تعریف کرده و آن را از تفکر استراتژیک رقابت محور متمایز می سازند.
هدف ما این است که فرمول بندی و اجرای استراتژی اقیانوس آبی را در همان درجه از ساخت یافتگی و قابلیت اقدام که برای رقابت در فضای بازار شناخته شده از اقیانوس سرخ تعریف شده است، توصیف کنیم. فقط در این صورت است که شرکت ها خواهند توانست به صورتی هوشمندانه و مسئولانه در مسیر خلق اقیانوس های آبی قرار گیرند و به صورت هم زمان فرصت ها را بیشینه و خطرپذیری (ریسک) را کمینه سازند.»
این کتاب را انتشارات آریانا قلم با ترجمه علیرضا پورممتاز به بازار عرضه کرده است.

0 دیدگاه:

captcha
انصراف از پاسخ دادن

پیوندهای مهم

© کلیه حقوق اين پورتال متعلق است به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

می‌باشد.