ثبت‌نام / ورود
ثبت‌نام / ورود

چطور تعداد فالورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید

چطور تعداد فالورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید
اگر کسب و کار جدیدی را آغاز کرده اید، تصمیم دارید کارتان را توسعه دهید و بخش های جدیدی به آن اضافه کنید (محصول جدید، توسعه جغرافیایی بازار، افزایش ارائه خدمات پس از فروش و ... ) و یا مشتریان جدیدی را به عنوان هدف برگزیده اید، معمولا شبکه های اجتماعی اولین جایی است که به سراغ آن می رویم و البته در بین همه این شبکه ها در ایران اینستاگرام از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اکنون اینستاگرام بیش از 800 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد. می توان حدس زد که بیشتر مشتریان احتمالی شما هم آن جا هستند. آغاز کار می تواند سخت باشد و البته چیزی مایوس کننده تر از این نیست که محتوایی را پست کنید اما دیده نشود. در این مقاله قصد داریم ببینیم چطور می شود جستجو کنندگان را به فالور تبدیل کرد. البته قبل از هر چیز باید بگویم که هیچ استراتژی طلایی وجود ندارد که فالورهای شما را یک شبه از 10 مورد به 10 هزارتا برساند. صبور باشد و با به کارگیری توصیه های ما در این مطلب به مشتریان واقعی برسید. فراموش نکنید در هر کسب و کاری تعداد زیاد فالورها مزیت نیست، گاهی دنبال کنندگان کم تعداد که خریداران واقعی هستند، مهمتر از داشتن فالورهایی است که حتی قصد خرید هم ندارند.
کار را با تعیین دقیق هدف خود از ایجاد صفحه اینستاگرامتان آغاز کنید. از خودتان بپرسید که می خواهید با کسب و کارتان چه کنید و از آن به چه نتیجه ای برسید؟ شاید قصد شما ایجاد آگاهی نسبت به برندتان باشد، شاید می خواهید تصویر دقیق تری از برندتان ایجاد کنید و مثلا اخبار مربوط به مسئولیت های اجتماعی تان را به اطلاع مردم برسانید. شاید هم قصد دارید محصولاتان را بهتر معرفی کنید.
گروهی از کاربران اینستاگرام شامل مردم، برندها، و محصولاتی می شود که به صنعتی که شما هم در آن فعال هستید تعلق دارند که به آن ها شرکا یا پارتنر می گوییم. البته آن ها لزوما رقبای شما نیستند. برای مثال اگر شما در زمینه تولید بازهای دیجیتال کار می کنید یک پیج یا برند ورزشی-  شناخته شده و یا حتی کمتر شناخته شده- می تواند پارتنر شما باشد. به این ترتیب که پست های شما را بازنشر کند و به این ترتیب به وایرال شدن شما کمک کند. زمانی که پارتنرها و بازار هدف خود را شناختید، می توانید اطلاعات مورد نیاز درباره آن­ها را جمع آوری کنید. نخست باید بفهمید چه کسانی این پیج ها را دنبال می کنند، به این ترتیب می توانید محتوایی بسازید که هم مرتبط با برند شما باشد و هم مخاطبان آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. حداقل 5 اکانت را پیدا کنید که هم کاربران شما آن ها را دنبال می کنند و هم فالور های پارتنرهایتان. بررسی کنید که چه محتواهایی را پست می کنند؟ کسب و کار خود را چطور معرفی می کنند و چه تصویر و شخصیت برندی از خود ارائه کرده اند؟ از چه هشتگ هایی استفاده می کنند؟ پرکاربردترین آن­ها کدام است؟ شما هم از آن هشتگ استفاده کنید.
حواستان باشد که مانند یک فروشنده در اینستاگرام ظاهر نشوید. از این دست صفحه ها زیادند و مخاطبان هم تمایلی به آن ها نشان نمی دهند. پست های مفرح و سرگرم کننده بفرستید تا مخاطب از آن ها لذت ببرد و تمایل داشته باشد هم لایک کند و هم به اشتراک بگذارد. هشتگ ها را هم فراموش نکنید.
از مخاطبانتان بخواهید که دوستان و آشنایانشان را منشن کنند و یا پست های دلخواهشان را در صفحات خود به اشتراک بگذارند. پست هایی که در آن ها خواسته شده «دوستتان را تگ کنید» هم کاربردی هستند، البته افراد برای پست هایی که واقعا جذاب باشد، چنین کاری می کنند.
قبل از این که پیج شما رسما کار خود را آغاز کند، بهتر است حتما تعدادی پست در آن قرار دهید که در ابتدای امر خالی نباشد. تعداد این پست ها بهتر است بین 10 تا 20 مورد باشد. البته سعی کنید آن ها در یک دوره زمانی کوتاه مثلا یک هفته بگذارید. پویایی یک صفحه باید کاملا مشهود باشد. بهتر است لااقل بعضی از پست ها تکمیل کننده یکدیگر باشند تا مخاطب علاقمند به دنبال کردن آن ها باشد.
در پاسخ دادن به کامنت های مخاطبان هم مراقب باشید هدف شما جذب مشتری و نشان دادن خودتان به عنوان یک برند قدرتمند است. به کامنت ها طوری پاسخ دهید که مخاطب جذب شود و به مواردی که مودبانه نیستند یا اصلا توجه نکنید یا با صبوری پاسخ دهید، مخاطبان پاسخ های شما را قضاوت می کنند.
از روش های تحلیل داده برای بررسی کامنت های مخاطبان استفاده کنید. پس از مدتی بر مبنای نتایج این تحقیقات و نیز تعداد لایک ها و دفعات اشتراک گذاری یک پست متوجه می شوید که کدام محتوا برای مخاطب شما جذاب تر است.
در پایان در خاطر داشته باشید که برای افزایش تعداد مخاطبان باید استراتژی دقیقی داشته باشید و مو به مو اجرا کنید، ضمنا حتما صبور باشید.

0 دیدگاه:

captcha
انصراف از پاسخ دادن

پیوندهای مهم

© کلیه حقوق اين پورتال متعلق است به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

می‌باشد.