ثبت‌نام / ورود
ثبت‌نام / ورود

چطور کسب و کارمان را نامگذاری کنیم

چطور کسب و کارمان را نامگذاری کنیم
پیدا کردن مناسب ترین نام برای کسب و کارتان می تواند تاثیر معنی داری بر کسب و کار شما داشته باشد. یک نام نامناسب می تواند سبب بی میلی مشتریان به شما شود و یا مشکلاتی برایتان ایجاد کند که نتوان به راحتی از عهده حل آن ها بر آمد. همچنین ممکن است از نظر قانونی هم برای شما مشکل ساز شود. در عوض یک نام مناسب و قوی می تواند حتی در بازاریابی و برندینگ هم به شما کمک کند.

می توانید از این توصیه ها برای پیدا کردن نام مناسب کسب و کارتان استفاده کنید:
  1. سادگی در نوشتن و خواندن
قرار نیست مخاطب را برای خواندن نامتان به دردسر بیاندازید، چیستان و معما هم طرح نمی کنیم. نامی انتخاب کنید که به راحتی خوانده شود، اگر از نام شرکت در لوگو استفاده می کنید، هم از نظر تلفظ راحت خوانده شود و هم از نظر نگارش و فونتی که استفاده می کنید، به این اصل توجه داشته باشید. نام های راحت و البته معنی دار بیشتر در ذهن می مانند.
اگر قصد گسترش کسب و کارتان در سطح بین المللی را هم دارید، یک بار نامی که انتخاب کرده ید را با حروف لاتین هم بنویسید و ببینید آیا راحت خوانده و نوشته می شود یا خیر. گاهی یک نام در فارسی زیبا و با معنی است، اما از نظر نگارش لاتین زیاده از حد طولانی می شود و یا تلفظ آن مشکل است.
  1. تلفظ نام
ببینید نامی که انتخاب کرده اید چطور تلفظ می شود، آیا ممکن است به چند شکل خوانده شود، آیا در تلفظ های مختلف ممکن است معنای نامناسبی داشته باشد؟
اگر قصد فعالیت در سطح بین المللی را دارید، به این نکته بیشتر توجه کنید. نامی که انتخاب کرده اید نباید در زبان کشور هدف شما معنای بدی داشته باشد. موارد یک و دو به ویژه برای نام هایی که به صورت اختصاری هستند، اهمیت دارند.
  1. آینده کسب و کارتان
به آینده کسب وکارتان فکر کنید. آیا قصد توسعه آن را دارید. مثلا اگر می خواهید محصولاتی که ارائه می کنید را گسترش دهید، بر مبنای محصول اولیه نامگذاری نکنید. شرکت آمازون ابتدا فقط کتاب می فروخت اما می دانست در آینده محصولات دیگری هم خواهد فروخت، پس نامی را انتخاب کرد که در آینده هم برایش مناسب باشد.
اگر محصولی ارائه می کنید که نام محل تولید برای آن مزیتی ایجاد نمی کند، ترجیحا از نام محل و شهر و ... استفاده نکنید. برای مثال فرش کاشان یا تبریز می تواند نشان دهنده اصالت یک محصول باشد، اما برای یک شرکت ارائه دهنده خدمات آموزشی نه تنها کاربردی ندارد، بلکه می تواند محدودیت ایجاد کند.
ضمنا از عناوینی مانند جهانی یا بین المللی هم در نام گذاری یک استارت آپ نوپا استفاده نکنید.
  1. نام های مشابه
در  اینترنت سرچ کنید آیا کسب و کار دیگری هم هست که نامی مشابه نام انتخابی شما داشته باشد. محصولی که تولید می کند چیست، آیا مشتری های احتمالی می توانند تفاوت شما با آن ها را به راحتی تشخیص دهند و آیا ممکن است آن کسب و کار روی کار شما اثری (مثبت یا منفی) داشته باشد؟
  1. تناسب با شخصیت برند و مشتریان
در نظر داشته باشید که دوست دارید شخصیت برند شما چگونه باشد، ضمنا به این نکته هم توجه کنید که مشتریان شما از چه قشری از جامعه هستند. نامی که انتخاب می کنید تصویر جنسیتی (زنانه یا مردانه) دارد یا خیر. آیا برای جوانان محصول ارائه می کنید یا برای میانسالان و سالمندان. اعتقادات دینی و مذهبی تا چه اندازه در تعیین مشتریان شما تاثیر دارد؟
انتخاب نام مناسب گاهی حتی در قیمت گذاری بالاتر هم به شما کمک می کند!
  1. دامنه برای سایت
بررسی کنید که آیا با نام منتخب شما دامنه آزاد وجود دارد یا خیر. ممکن است شما نامی را انتخاب کنید، اما زمانی که می خواهید برای کسب و کار خود سایت ایجاد کنید، نام مورد نظر شما قبلا ثبت شده باشد. حتما به این موضوع قبل از این که نام شرکت تان را ثبت کنید، توجه داشته باشید.

0 دیدگاه:

captcha
انصراف از پاسخ دادن

پیوندهای مهم

© کلیه حقوق اين پورتال متعلق است به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

می‌باشد.